1. TERMENI SI DEFINITII

Site-ul masalas.ro este proprietate a societatii comerciale SC Euronuts Impex SRL, cu sediul social in Bucureşti Sectorul 3, Calea VITAN, Nr. 170, inregistrata la Registrul Comertului cu numarul de ordine J40/3459/2016, CUI RO35768053.

Masalas – este denumirea comerciala a SC Euronuts Impex SRL, cu sediul social in Bucureşti Sectorul 3, Calea VITAN, Nr. 170, inregistrata la Registrul Comertului cu numarul de ordine J40/3459/2016, CUI RO35768053.

Vanzator – SC Euronuts Impex SRL

Cumparator – orice persoana fizica cu varsta de minimum 16 ani sau persoana juridica care plaseaza o Comanda in Site acceptand Termenii si conditiile Site-ului.

Vizitator – orice persoana fizica cu varsta de minimum 16 ani sau persoana juridica care interactioneaza cu Continutul Site-ului fara a avea cont pe Site creat prin formularul de inregistrare din Site, care accepta Termenii si conditiile Site-ului.

Utilizator – orice persoana fizica cu varsta de minimum 16 ani sau persoana juridica care si-a creat Cont pe site prin formularul de inregistrare din Site, acceptand Termenii si conditiile Site-ului.

Cont sectiune din Site asociata Utilizatorului alcatuita dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului sa acceseze informatii despre istoricul Cumparaturilor in Site. Utilizatorul se asigura ca informatiile transmise la crearea contului sunt corecte, complete si actualizate.

Produse Favorite sectiune din Site asociata Contului de Utilizator care permite Utilizatorului sa isi creeze Liste cu Bunuri si / sau Servicii cu intentia de a le achizitiona in viitor. Prin selectarea unui Bun si / sau Serviciu ca Favorit, Utilizatorul isi da acceptul pentru a primi Comunicari Comerciale din partea Vanzatorului cu privire la Bunurile si / sau Serviciile din Listele de Favorite.

Lista sectiune din Site din pagina Produse Favorite in care Utilizatorul poate adauga Bunuri si / sau Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii si pe care, ulterior, le poate sterge din Lista sau le poate adauga in Cosul de Cumparaturi. Listele sunt private si pot fi accesate, vizualizate si modificate numai de titularul contului.

Cos de Cumparaturi sectiune din Site care permite Vizitatorului / Utilizatorului sa adauge Bunuri si / sau Servicii pe care doreste sa le achizitioneze la momentul adaugarii sau la un moment ulterior; Prin adaugarea de Bunuri si / sau Servicii in Cosul de Cumparaturi, Utilizatorul isi da acceptul pentru a primi Comunicari Comerciale din partea Vanzatorului cu privire la Bunurile si / sau Serviciile din Cosul de Cumparaturi.

Site magazinul online gazduit la adresa web masalas.ro si subdomeniul acestuia, Masalase.ro.

Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Cumparator si Vanzator prin intermediul careia Cumparatorul isi exprima intentia de a incheia un Contract la Distanta cu intentia de a achizitiona Bunuri si / sau Servicii de pe Site.

Contract la Distanta – contract de Vazare – Cumparare intre Vanzator si Cumparator incheiat fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului.

Bunuri si Servicii orice produs sau serviciu afisat pe Site, inclusiv produsele si serviciile din Comanda care urmeaza a fi furnizate Cumparatorului de catre Vanzator ca urmare a Contractului la Distanta incheiat prin finalizarea Comenzii.

Campanie – actiune prin care Vanzatorul expune in scop comercial un numar finit de Bunuri si / sau Servicii cu un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitate de timp stabilita in prealabil de catre Vanzator.

Continut totalitatea elementelor de tip text, imagine, multimedia care pot fi accesate si vizualizate pe Site, dar fara a se limita doar la informatii, descrieri, imagini si videoclipuri despre Bunuri si / sau Servicii. Din categoria Continut mai fac parte si: e-mail promotional trimis Cumparatorilor de catre Vanzator, orice element de tip text, imagine, multimedia comunicat de catre Vanzator, Cumparatorului prin intermediul platformelor de socializare: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest, etc.

Recenzie – evaluare subiectiva sau obiectiva, pozitiva sau negativa, scrisa de catre posesorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu in urma interactiunii personale cu Bunul sau Serviciul evaluat.

Rating – instrument de masurare a gradului de satisfactie a unui Cumparator fata de un Bun sau Serviciu achizitionat. Fiecare Bun sau Serviciu poate fi evaluat pe o scara de la 1 la 5 Stele unde 1 stea reprezinta cel mai mic grad de satisfactie, respectiv 5 stele, cel mai mare grad de satisfactie.

Comentariu Postare a unui Utilizator in sectiunea de Recenzii a unui Bun sau Serviciu pe marginea unei Recenzii sau a unui alt comentariu.

Document – prezentele Termene si Conditii.

Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj in format text, audio, imagine, video sau multimedia trimis de Vanzator catre Vizitator / Utilizator / Cumparator, ( mesaj transmis prin canale de e-mail / SMS / telefonic / mobile push / webpush / etc. ) ce contine informatii generale si tematice, informatii cu privire la Bunurile si Serviciile din sectiunile Cos de Cumparaturi si Produse Favorite, informatii cu privire la Bunuri si Servicii similare sau complemetare cu cele achizitionate de catre Cumparator, informatii cu privire la campanii, oferte si promotiile Masalas.

Tranzactie Schimb comercial intre Vanzator si Cumparator. In urma Tranzactiei, Cumparatorul devine proprietar asupra Bunului sau Serviciul achizitionat conform Comenzii, iar Vanzatorul incaseaza de la Cumparator contravaloarea in lei a Bunului sau a Serviciului vandut.

PRP – Pret Recomandat de Producator este pretul de revanzare a unui Bun recomandat de catre producatorul sau distribuitorul acelui Bun. Pretul de Vanzare este stabilit in mod independent de catre Vanzator in functie de politica comerciala proprie. Afisarea pe Site a Pretul Produsului insotit de PRP are unic scop de a sprijini Vizitatorul / Utilizatorul / Clientul in decizia de cumparare a Bunului.

Marcarea mai putin evidenta a acestei informatii nu are ca scop sa produca confuzie, iar in luarea deciziei de cumparare a Bunului, Vizitatorul / Utilizatorul / Cumparatorul trebuie sa aiba in vedere strict Pretul de Vanzare comunicat de catre Vanzator.

Pret Taiat reprezinta cel mai mic pret practicat de catre Vanzator cel putin in perioada ultimelor 30 de zile inainte de data aplicarii reducerii de pret asupra Bunului. In conditiile legii, Pretul Taiat poate fi mentinut si in conditiile unei reduceri succesive, treptate. Pretul Taiat este valabil in limita stocului disponibil al Bunului / Serviciului.

Pret de Vanzare reprezinta contravaloarea Bunului, pretinsa si solicitata de catre Vanzator, Vizitatorului / Utilizatorului / Cumparatorului, evidentiata corespunzator acestora in pagina de produs din Site. Vanzatorul poate afisa distinct, intr-un mod vizibil, cuantumul valoric al diferentei dintre PRP si Pretul de Vanzare si / sau diferenta valorica ori procentuala dintre Pretul Taiat si Pretul de Vanzare. Pretul de Vanzare este valabil in limita stocului disponibil al Bunului / Serviciului.

B2B – Business to Business, tranzactie intre Vanzator si un Cumparator persoana juridica revanzator.

Garantie – orice angajament asumat de Vanzator fata de Cumparator fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de Cumparator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde in conform specificatiilor de pe Site.

2. DOCUMENTE CONTRACTUALE

2.1. Forma de comunicare dintre Vanzator si Cumparator este telefonic sau e-mail. Dupa plasarea unei Comenzi pe Site, Cumparatorul accepta aceasta forma de comunicare.

2.2. Dupa plasarea unei comenzi pe Site, Cumparatorul primeste o notificare prin e-mail sau telefon. Aceasta notificare are rol de informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii.

2.3. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea de Bunuri si / sau Servicii din Comanda daca motivele sunt justificate ( lipsa stoc, stoc insuficient ). Daca Vanzatorul modifica cantitatea de Bunuri si / sau Servicii este obligat sa anunte Cumparatorul prin e-mail sau telefon si sa returneze contravaloarea Bunurilor si / sau Serviciilor partial sau integral dupa caz.

2.4. Contractul de Vanzare – Cumparare dintre Vanzator si Cumparator se considera incheiat in momentul in care Cumparatorul primeste notificare e-mail sau sms a expedierii Comenzii.

2.5. Documentul Termeni si Conditii de pe Site pus la dispozitie de catre Vanzator sta la baza contractului pentru Bunurile si / sau Serviciile achizitionate.

3. POLITICA DE VANZARE ONLINE

3.1. Orice Vizitator / Utilizator cu varsta minima de 16 ani, persoana fizica sau juridica are acces la efectuarea unei Comenzi pe Site.

3.2. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a restrictiona sau limita accesul Vizitatorului / Utilizatorului in vederea efectuarii unei Comenzi.

3.3. Vanzatorul poate conditiona Utilizatorul sa acceseze doar anumite metode plata pentru a finaliza Tranzactia daca Utilizatorul are un istoric care a adus un prejudiciu Vanzatorului. Utilizatorul poate contacta Vanzatorul prin e-mail sau telefonic pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea restrictiilor.

3.4. Comunicarea dintre Vanzator si Cumparator se poate realiza prin e-mail, telefon ( text sau audio ), live chat sau la adresa mentionata in Sectiunea Contact din Site.

3.5. In cazul in care Site-ul inregistreaza un volum de trafic neobisnuit, ca masura de siguranta cibernetica, Site-ul isi rezerva dreptul de a cere Vizitatorilor / Utilizatorilor sa introduca manuala codurile de validare de tip captcha.

3.6. Masalas poate publica pe Site informatii despre Bunuri si / sau Servicii si / sau promotii practicate intr-o anumita perioada de timp sau in limita stocului disponibil.

3.7. Pretul Bunurilor si Serviciilor afisate pe Site sunt exprimate in lei si includ T.V.A.

3.8. Pretul Bunurilor electronice include Taxa de timbru verde conform legii in vigoare.

3.9. In cazul in care Cumparatorul decide sa achita contravaloare Bunurilor si / sau Serviciilor online prin intermediul unui card in valuta, Vanzatorul nu este responsabil pentru niciun alt cost suplimentar, de exemplu comision de conversie valutara.

3.10. Tot Continutul de pe Site folosit pentru descrierea Bunurilor si / sau Serviciilor sunt utilizate cu titlu de prezentare si nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Vanzatorului.

3.11. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a publica anumite Bunuri si / sau Servicii pe Site cu scopul de a evidentia un Bun sau Serviciu promovat fara ca acesta sa se regaseasca in oferta Vanzatorului. De exemplu, o lenjerie de pat poate fi prezentata pe un pat, iar acesta din urma, patul, sa nu se regaseasca in oferta Vanzatorului.

3.12. In mod aleatoriu, dupa aproximativ 5-14 zile de la achizitionarea unui Bun sau Serviciu, Vanzatorul va solicita de la Cumparator o Recenzie legata de Bunul si / sau Serviciul achizitionat. Solicitarea va fi prin e-mail sau telefonic. Cumparatorul nu este obligat sa ofere aceasta Recenzie.

3.13. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a nu onora o Comanda daca constata ca un Cumparator are un comportament care ii provoaca un prejudiciu in mod repetat ( Cumparatorul nu ridica comenzile in mod repetat, abuzeaza de politica de Returnare a Vanzatorului, plaseaza Comenzi in numele altor persoane ).

4. CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA

4.1. Pentru onorarea Comenzii, Vanzatorul poate cesiona si / sau subcontracta servicii terte ( firme de curierat ) nefiind necesar acordul Cumparatorului. Obligatiile contractuale sunt in responsabilitatea Vanzatorului.

5. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA

5.1. Continutul, cum este definit in sectiunea Termeni ai acestui document, dar nelimitandu-se la logo-uri, imagini statice si dinamice, continut multimedia, dar si Continutul comunicat de catre Vanzator pe retele sociale (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest, etc) sunt proprietate exclusiv Masalas.

5.2. Vizitatorul / Utilizatorul poate distribui Continutul in scopuri personale sau non-comerciale.

5.3. Nu este permisa copierea, distribuirea si publicarea Continutului in scopuri comerciale fara acordul Masalas.

5.4. In urma Tranzactiei, Cumparatorul devine proprietar asupra Bunurilor si / sau Serviciilor achizitionate, dar nu si asupra Continutului aferent.

5.5. In cazul Tranzactiilor B2B, Vanzatorul poate ceda catre Cumparator si dreptul de a folosi Continutul produselor achizitionate conform contractului dintre cele doua parti.

6. COMANDA

6.1. Vizitatorul / Utilizatorul poate efectua Comenzi pe Site prin respectarea pasilor: 

  • Adauga Bunuri si / sau a Servicii in Cosul de Cumparaturi;
  • Completeaza datele de contact pentru livrare si facturare;
  • Selecteaza metoda de livrare a Comenzii;
  • Selecteaza o metoda de plata din cele disponibile pe Site. 

Odata adaugat in Cosul de Cumparaturi, un Bun si / sau un Serviciu este eligibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil. Adaugarea unui Bun si / sau Serviciu in Cosul de Cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii prin completarea datelor de livrare si facturare, nu atrage dupa sine inregistrarea unei Comenzi.

6.2. Simpla adaugare in Cosul de Cumparaturi a unui Bun si / sau a unui Serviciu fara finalizarea Comenzii nu face posibila rezervarea acelui produs in vederea unei achizitii ulterioare.

6.3. Prin finalizarea Comenzii, Cumpartorul declara pe propria raspundere ca datele furnizate necesare in procesul de cumparare sunt corecte, complete, adevarate si actualizate la momentul plasarii Comenzii.

6.4. Cumparatorul accepta ca dupa finalizarea Comenzii sa poata sa fie contactat prin e-mail sau telefonic de catre Vanzator strict cu informatii referitoare la Comanda sa.

6.5. La cererea Cumparatorului, Comenzile pot fi anulate daca acestea n-au fost expediate din depozitul Vanzatorului, fara sa atraga obligatii suplimentare asupra Cumparatorului.

6.6. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a anula orice Comanda efectua de catre Cumparator, fara sa atraga vreo obligatie suplimentara vreunei parti, daca constata ca:

  1. Daca datele furnizate de catre Utilizator in procesul de finalizare a Comenzii sunt: insuficiente, incomplete sau incorecte;
  2. Daca banca emitenta a cardului Cumparatorului nu accepta tranzactia in cazul platii online;
  3. Daca procesatorul de plati online agreat de Masalas invalideaza tranzactia in cazul platii online;
  4. Daca Vanzatorul nu incaseaza banii aferenti tranzactiei in contul colector in cazul platilor prin OP.

6.7. In cazul in care o Comanda este anulata, Vanzatorul se obliga sa notifice Cumparatorul prin e-mail sau telefon statusul Comenzii.

6.8. Cumparatorul are dreptul sa returneze un Bun sau sa renunte la un Serviciu, respectiv sa se retraga din Contract, fara sa invoce vreun motiv si fara sa suporte alte costuri decat cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renuntare la un Serviciu expira în termen de 14 zile de la:

  1.  ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun – in cazul in care Cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;
  2. ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului Bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.

6.9. In cazul in care un Cumparator decide sa se retraga din Contract, acesta o va putea face prin respectarea procedurii de retur si completarea formularului de retur ce se regaseste la adresa https://masalas.ro/policies/refund-policy .

6.10. Daca un Cumparator a solicitat retragerea din Contract in termenul legal de 14 zile este obligat sa returneze si eventualele cadouri, bonusuri care au insotit Bunul achizitionat acum returnat.

6.11. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul este obligat sa ramburseze contravaloarea Bunurilor returnate in termen de maximum 14 ( paisprezece ) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:

  1. Pentru comenzile achitate cu cardul bancar, restituirea se va face in acelasi cont bancar din care s-a efectuat plata;
  2. Pentru comenzile achitate ramburs, restituirea se va face in contul bancar transmis de client, prin mandat postal sau prin generarea unui voucher cu valoarea Bunului returnat;
  3. Pentru comenzile achitate cu OP, restituirea se va face prin virament bancar in contul din care s-a efectuat plata.

6.12. Vanzatorul poate amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate de catre Cumparator.

6.13. Daca Bunul returnat este intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou ( ambalaj deschis, prezinta urme de folosire si zgarieturi, accesorii lipsa sau este deteriorat ), Vanzatorul isi rezerva dreptul de a solicita o taxa pentru a readuce Bunul in stadiul initial sau dupa caz pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat. La solicitarea Cumparatorului, Bunul poate fi expediat din nou, iar cheltuielile de livrare vor fi suportate integral de Cumparator.

Diminuarea valorii Bunurilor returnate

Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, Cumparatorului i se permite sa testeze si sa verifice Bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu să il poarte la diverse ocazii.

Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor.

In cazul in care Cumparatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat Bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, Cumparatorul  este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate in cutia Bunului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din Bun. Ca urmare,  recomandam Cumparatorului atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa returneze Bunul in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.

Bunurile returnate ce prezinta urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Resigilat. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.

Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea Bunurilor returnate.

6.14. In cazul in care un Bun si / sau Serviciu comandat de catre Cumparator nu poate fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma are obligatia sa informeze Cumparatorul prin e-mail sau telefon asupra acestui fapt, iar daca Comanda a fost achitata prin card bancar sau OP, Vanzatorul va fi obligat sa returneze contravaloarea in maximum 7 ( sapte ) zile de la data la care Vanzatorul a constatat acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat retragerea din Contract.

6.15. Magazinul poate informa Vizitatorul / Utilizatorul cu privire la stocurile disponibile prin urmatoarele moduri:

Modul 1: In pagina de produs poate fi afisata valoarea stocului Bunului exprimata in numar bucati;

Modul 2: In pagina de produs, disponibilitatea unui Bun poate fi afisata prin urmatoarele statusuri:

  • “Stoc suficient” – Magazinul Masalas dispune de mai mult de 5 bucati in stoc, iar produsul beneficiaza de livrare rapida;
  • “Ultimele bucati” – magazinul Masalas dispune de mai putin de 5 bucati in stoc, iar produsul beneficiaza de livrare rapida;
  • “Produs in stoc furnizor” – Bunul nu este disponibil in stocul Masalas si nu beneficiaza de livrare rapida. Daca Cumparatorul plaseaza o comanda cu un Bun cu statusul „Produs in stoc furnizor”, unul dintre consultantii de vanzari Masalas va verifica disponibilitatea Bunului in stocul furnizorului si va contacta Cumparatorul pentru a oferi informatiile necesare cu privire la Bunul Comandat.
  • “Produs disponibil la comanda” – Bunul nu este disponibil in stocul Masalas si nu beneficiaza de livrare rapida. Daca Cumparatorul plaseaza o comanda cu un Bun cu statusul „Produs disponibil la comanda”, unul dintre consultantii de vanzari Masalas va verifica disponibilitatea Bunului in stocul furnizorului si va contacta Cumparatorul pentru a oferi informatiile necesare cu privire la Bunul Comandat.
  • “Precomanda” – Bunul nu este disponibil in stocul Masalas si nu beneficiaza de livrare rapida. Daca Cumparatorul plaseaza o comanda cu un Bun cu statusul „Precomanda”, unul dintre consultantii de vanzari Masalas se va consulta cu responsabilul de achizitii pentru a oferi un termen aproximativ de reaprovizionare si va contacta Cumparatorul pentru a oferi informatiile necesare cu privire la Bunul Comandat.
  • “Stoc epuizat”– Bunul nu mai este disponibil in stocul Masalas.

7. BUNURI SI SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE

7.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract urmatoarele:

7.2. Bunuri personalizate de Cumparator si confectionate dupa specificatiile acestuia.

7.3. Bunuri care au fost desigilate de Cumparator si nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena.

8. CONFIDENTIALITATE

8.1. Masalas pastreaza confidentialitatea datelor furnizate de catre Utilizator / Cumparator. Dezvaluirea informatiilor furnizate se face doar in conditiile mentionate in documentul Termeni si conditii.

9. COMUNICARI COMERCIALE

9.1. Utilizatorul / Cumparatorul poate modifica in orice moment optiunea de a primi sau nu Comunicari Comerciale din partea Vanzatorului prin urmatoarele moduri:

  1. prin accesarea link-ului de dezabonare (Unsubscribe) afisat in Comunicarile Comerciale primite de la Vanzator; 
  2. prin contactarea Vanzatorului si solicitare directa.

10. FACTURARE – PLATA 

10.1. Preturile Bunurilor si Serviciilor afisate in cadrul Site-ului www.masalas.ro sunt in lei (RON) si includ T.V.A. conform legislatiei in vigoare.

10.2. La finalizarea Comenzii, Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura fiscala pentru Bunurile si Serviciile cumparate. Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in fiecare Comanda. Cumparatorul este obligat sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.

10.3. Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura aferenta Comenzii ce contine Bunuri si / sau Servicii exclusiv in format electronic, prin adaugarea facturii in Contul Cumparatorului sau prin e-mail, la adresa mentionata de Cumparator la finalizarea comenzii.

10.4. Prin trimiterea Comenzii, Cumparatorul accepta sa primeasca facturile in format electronic prin adaugarea acestora de catre Vanzator in Contul sau de Client sau prin e-mail, la adresa de e-mail mentionata de Cumparator la finalizarea comenzii.

10.5. Vanzatorul accepta urmatoarele metode de plata a Comenzii:

  1. Ramburs: Plata la livrare cash sau cu cardul direct la curier, plata integrala in lei conform facturii fiscale din Comanda;
  2. Online: Prin card bancar prin intermediul serviciului oferit de mobilpay , procesator de plati online (Visa / Visa Electron / Maestro / Mastercard);
  3. Transfer bancar: Cumparatorul comunica Vanzatorului prin e-mail dovada platii in format document (pdf), iar cand Vanzatorul confirma incasarea banilor in contul bancar, va pregati Bunul spre expediere catre Cumparator.

11. LIVRAREA BUNURILOR

11.1. Conditiile de livrare a Bunurilor si Serviciilor vandute de catre Masalas se gasesc in sectiunea Transport si Livrarea comenzilor.

11.2. Vanzatorul este obligat sa ambaleze Bunurile Comandate intr-un mod corespunzator si sa asigure Cumparatorului factura fiscala.

11.3. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a livra Bunurile si Serviciile numai pe teritoriul Romaniei.

12. GARANTII

12.1. Toate Bunurile comercializate de catre Masalas, cu exceptia Bunurilor resigilate, beneficiaza de garantia legala de conformitate, conform dispozitiilor Legii nr. 296/2004 privind Codul Consumului, cu modificarile si completarile ulterioare coroborate cu dispozitiile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestor, cu modificarile si completarile ulterioare.

12.1.2. Masalas acorda Cumparatorului garantie Bunurilor si / sau Serviciilor achiztionate in baza facturii comerciale pe o perioada de 2 ani incepand cu data in care acesta intra in posesia Bunului si / sau Serviciului.*

*Atentie! Orice defect al Bunului care apare in primele 6 luni de la achizitie este considerat defect al Bunului care a existat si in momentul livrarii ( Clientul a primit un Bun cu defect ), prin urmare Vanzatorul se obliga sa repare sau sa inlocuiasca Bunul, ori sa ramburseze banii daca nu poate repara sau inlocui Bunul. 

Daca apre o defectiune a Bunului dupa 6 luni din momentul achizitiei, Vanzatorul isi rezerva dreptul sa ceara Cumparatorului dovezi ca bunul era defect in momentul achizitiei. In cazul in care Cumparatorul nu poate dovedi asta, Bunul nu poate intra sub incidenta Garantiei.

Ridicarea Bunului de la Cumparator cade in sarcina Vanzatorului, iar costurile de transport sunt suportate de catre Vanzator.

12.2 Conditiile de garantie nu se aplica Bunurilor care prezinta defectiuni cauzate de Cumparatori, cum ar fi:

  1. Uzura Bunului in urma folosirii / exploatarii intensive;
  2. Daune provocate de actiuni mecanice (lovituri, cadere, comprimare, intindere, etc);
  3. Folosirea Bunului intr-un mod necorespunzator;
  4. S-a intervenit asupra Bunului (reparatii, modificari, personalizari);

13. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR

13.1. Proprietatea Bunurilor este transferata de la Vanzator catre Cumparator atunci cand Tranzactia este finalizata. Se considera Tranzactie finalizata momentul in care Cumparatorul plateste Comanda si semneaza documentul de transport care insoteste Bunul Comandat.

14. RASPUNDERE

14.1. Vanzatorul nu este responsabil pentru orice fel de daune pe care Cumparatorul sau o terta parte poate suferi ca rezultat al indeplinirii de catre Vanzator a oricarei din obligatiile sale conform Comenzii.

14.2. Vanzatorul nu este responsabil de eventuale daune care pot rezulta din utilizarea Bunurilor si / sau Serviciilor dupa livrare si in special pentru pierderea acestora.

14.3. Utilizatorul / Cumparatorul isi asuma raspunderea pentru mentinerea confidentialitatii datelor de cont ( user si parola ).

14.4. Daca un Vizitator / Utilizator / Cumparator interactioneaza cu Continutul Site-ului prin plasarea de Comenzi, scrie Recenzii si Comentarii sau isi creaza Cont, atunci accepta in mod expres si fara echivoc Termenii si Conditiile Site-ul in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului.

14.5. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica si a actualiza periodic documentul Termeni si conditii pentru a reflecta orice modificare al modului de functionare a Site-ului sau orice modificare legislativa. Documentul este opozabil Vizitatorilor / Utilizatorilor / Cumparatorilor de la momentul afisarii in Site.

14.6. Pe Site este afisata doar ultima versiune modificata si actualizata a documentului Termeni si Conditii, motiv pentru care indemnam Vizitatorii / Utilizatorii / Cumparatorii sa verifice periodic continutul acestui Document.

15. SCRIEREA DE REVIEW-URI, COMENTARII, INTREBARI SI RASPUNSURI

15.1. Vizitatorul / Utilizatorul / Cumparatorul poate scrie Recenzii, Comentarii sau poate adresa Intrebari sau poate Raspunde la Intrebari cu referire la Bunuri si / sau Servicii in sectiunea de Recenzii de pe Site. Informatiile inscrise pot fi atat pozitive, cat si negative, si vor face referire strict la caracteristicile si modul de folosire a Bunului si / sau Serviciului din pagina de produs.

15.2. Pentru a se asigura ca Vizitatorul / Utilizatorul / Cumparatorul respecta Conditiile de scriere Recenzii, Comentarii, Intrebari si Raspunsuri, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modera aceste inscrieri inainte de a fi publicate pe Site. In momentul trimiterii si inregistrarii unei Recenzii, unui Comentariu, unei Intrebari sau a unui Raspuns pe Site, Vizitatorii / Utilizatorii / Cumparatorii acorda Vanzatorului o licenta neexclusiva, perpetuua, irevocabila, nelimitata teritorial si dau dreptul Vanzatorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui si de a afisa acest continut.

15.3. Fiecare Vizitator / Utilizator / Cumparator este obligat respecte urmatoarele reguli atunci cand doreste sa scrie o Recenzie, un Comentariu, o Intrebare sau un Raspuns, in caz contrar, aceste inscrieri nu vor fi afisate pe Site conform 15.2.

  • Sa faca referire doar la proprietati specifice si / sau modului de utilizare al Produsului sau Serviciului si sa evite informatii de aspecte dinamice ce se pot schimba ( pret sau oferte promotionale limitate in timp si stoc );
  • Se accepta doar limba romana. Ca exceptie, sunt permise cuvintele sau expresiile imprumutate si folosite in masa ( mouse, bluetooth );
  • Sa foloseasca un limbaj civilizat, neofensator, fara termeni care pot jigni, ataca sau ofensa pe oricare alt Utilizator / Cumparator sau care pot deteriora imaginea Vanzatorului.
  • Sa se asigure de incadrarea corecta a inscrierilor introduse pe Site, astfel: Recenziile sa fie inscrise in sectiunea din Site numita „Recenzii”, Intrebarile sa fie inscrise in sectiunea din Site numita „Pune o intrebare”, iar Comentariile sa fie inscrise in sectiunea din Site numita „Lasa un comentriu”;
  • Sa ofere informatii realiste, corecte si neinselatoare si in conformitate cu legile aplicabile;
  • Sa respecte drepturi a altor parti precum drepturi de autor, drepturi de marca comerciala, drepturi de licenta sau alte drepturi de proprietate, de publicitate sau intimtate;
  • Sa foloseasca aceste sectiuni din Site doar pentru a comunica sau a obtine informatii suplimentare cu referire la un anumit Bun si / sau Serviciu;
  • Utilizatorului / Cumparatorului nu ii este permis sa faca referire in Site la alte entitati fizice sau juridice care promoveaza vanzarea si cumpararea de Bunuri si / sau Servicii.
  • Utilizatorului / Cumparatorului nu ii este permis sa furnizeze sau sa solicite in niciun mod si in nicio masura, date cu caracter personal (Nume, adrese de domiciliu, numar de telefon, adresa de email sau datele cardului bancar ) sau orice alta informatie care poate determina dezvaluirea acestor date personale;
  • Utilizatorului / Cumparatorului nu ii este permis sa ofere trimiteri (URL-uri) catre alte pagini web din alte site-uri comerciale care desfasoara aceeasi activitate comerciala ca cea a Vanzatorului;
  • Sa nu se foloseasca de sectiunile Site-ului pentru a inscrie materiale de natura publicitara;
  • Sa nu utilizeze sectiunea de Recenzii ca mijloc de comunicare cu Vanzatorul. Pentru comunicarea cu Vanzatorul se vor folosi datele de contact inscrise pe Site.

15.4. Recenziile scrise aferente Bunurilor si / sau Serviciilor sunt insotite si de Rating care este un instrument de masurare a gradului de satisfactie a unui Cumparator fata de un Bun sau Serviciu achizitionat. Fiecare Bun sau Serviciu poate fi evaluat pe o scara de la 1 la 5 Stele unde 1 stea reprezinta cel mai mic grad de satisfactie, respectiv 5 stele, cel mai mare grad de satisfactie.

15.5. Rating-ul general al unui Bun si / sau Serviciu este un numar de la 1 la 5 obtinut ca media aritmetica a tuturor Rating-urilor oferite de Cumparatori si este afisat intre paranteze in dreptul Stelelor de Rating pe pagina de produs.

15.6. Utilizatorii / Cumparatorii care inscriu Recenzii pe Site pot atasa fisiere foto-video care sa insoteasca Recenzia inscrisa. Pentru ca Recenzia sa fie acceptata spre publicare in Site, acestia vor respecta urmatoarele regului:

  • Fisierele incarcate vor contine imagini si / sau videoclipuri care se refera strict la Bunul sau Serviciul pentru care se scrie Recenzia;
  • Utilizatorul / Cumparatorul se asigura ca are drepturi depline asupra fisierelor incarcate si ca respecta drepturile de autor;
  • Fisierele incarcate nu contin material explicit, violenta, continut pentru adulti, limbaj licentios sau alt continut care poate ofensa o persoana sau un grup pe criterii rasiale, etnice, religioase, de varsta, de handicap, de orientare sexuala, de orientare politica;
  • In fisierele incarcate sa nu apar si alte persoane minore sau majore care nu si-au exprimat acordul sa apara in materialele foto-video.
  • Fisierele incarcate sa nu contina informatii personale legate de alte entitati fizice sau juridice;
  • Fisierele incarcate sa nu contina mesaje care pot dauna imaginii Vanzatorului;
  • Fisierele incarcate sa nu contina trimiteri catre alte pagini web (URL-uri) sau elemente de siguranta de tip watermark;
  • Fisiere incarcate in Site devin proprietate a Vanzatorului si pot fi folosite de catre acesta conform Politicii de Confidentialitate.

15.7. In vederea respectarii Conditiilor prezentate in acest Document, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modera toate inscrierile pe Site din categoriile Recenzii, Comentarii si Intrebari inainte ca acestea sa fie publicate pe Site.

15.8. Un Vizitator / Utilizator / Cumparator poate semnala Vanzatorul aspura unei inscrieri din Site de tip Recenzie, Comentariu sau Intrebare daca acea inscriere are Continut neadecvat care incalca conditiile acestui Document. Toate inscrierile semnalate ca nepotrivite vor fi remoderate de catre administratorii Site-ului.

15.9. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a suspenda posibilitatea unui Utilizator / Cumparator de a inscrie Recenzii, Comentarii, Intrebari daca constata ca respectivul incalca Termenii si conditiile in mod repetat. 

16. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

16.1. Pentru mai multe informatii cu privire la protejarea datelor dumneavoastra, cititi Politica de Confidentialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care face parte din Termeni si conditii.

17. FOLOSIREA DE COOKIE

17.1. Pentru imbunatatirea experientei web, Site-ul Masalas foloseste Cookie-uri. Pentru mai multe informatii, cititi Politica de Cookie care face parte din Termeni si conditii.

18. FORTA MAJORA

18.1. Forta majora este un eveniment imprevizibil si invincibil, care nu poate fi evitat si este in afara controlului partilor. 

18.2. In caz de forta majora, niciuna din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale.

18.3. Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la declansarea evenimentului de tip Forta majora, evenimentul nu inceteaza, fiecare parte va avea dreptul sa notifice cealalta parte incetarea de plin drept a contractului fara ca vreuna dintre parti sa poata pretinde alte daune sau interese.

19. LEGEA APLICABILA – JURISDICTIA. SESIZARI SI RECLAMATII. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR (SAL/SOL)

19.1. Prezentul document Termeni si conditii este supus legii din Romania. In cazul unor eventuale litigii aparute intre Vanzator si Utilizatori / Cumparatori se va incerca intai rezolvarea acestora pe cale amiabila.

19.2. Vanzatorul este dispus sa solutioneze amiabil, rapid, eficient, alternativ si extra-judiciar sesizarile / reclamatiile / litigiile in care este parte, uzitand toate mecanismele si masurile legale aplicabile in Romania.

19.3. Pentru sesizari si / sau reclamatii legate de Bunul si / sau Serviciul achiztionat, Cumparatorul are la dispozitie oricand posibilitatea de a transmite o sesizare sau o reclamatie prin intermediul formularului de contact dispobibil in Site. LINK FORMULAR! SAU POLITICA DE RETUR. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor sau a sesizarilor de catre Vanzator este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.

In cazul in care Cumparatorul:

  • Nu primeste un raspuns de la Vanzator la expirarea celor 30 de zile; sau
  • Primeste de la Vanzator un raspuns peste acest termen de 30 de zile; sau
  • Este nemultumit de modul in care Vanzatorul a gestionat sesizarea sau reclamatia;

Poate apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata competente conform art. 19.8 din documentul Termeni si conditii.

19.4. SAL este un mecanism alternativ sistemului judiciar care ofera consumatorilor posibilitatea de a solutiona potentiale litigii atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui Bun si / sau Serviciu. Astfel, sesizarile sau reclamatiile impotriva comerciantilor vor fi prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalitati alternative de solutionare poate fi realizata atat online conform pct. 19.6 de mai jos, cat si prin metodele clasice, pe suport hartie sau pe alt suport durabil conform art. 19.5. de mai jos.

19.5. In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Cumparatorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru si mai multe detalii, Cumparatorii pot accesa link-ul afisat in site in sectiunea de jos (footer) ANPC – SAL .

19.6. Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul / Cumparatorul are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor ( platforma SOL ), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in sectiunea: Solutionarea Online a litigiilor.

19.7. SAL si SOL nu reprezinta doua moduri diferite prin care se pot solutiona eventuale sesizari / reclamatii. Cumparatorul intelege ca solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) si solutionarea online a litigiilor (SOL) subzista ca un singur mecanism, si reprezinta unul si acelasi instrument existand intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Cumparatorul intelege ca diferenta dintre SAL si SOL este data de modalitatea de accesare / formatul initial al respectivei sesizari / reclamatii, astfel incat in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris ( pe email, pe cale postala ) pe care in cazul SOL, consumatorul opteaza pentru utilizarea completarii unui formular existent pe o platfoma digitala, exclusiv online.

19.8. In cazul in care o sesizare / o reclamatie / un litigiu nu se solutioneaza amiabil sau alternativ, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi solutionate de catre instantele judecatoresti romane competente din Municipiul Bucuresti.